Sistemul de Garanție-Returnare pentru Magazinele de Proximitate
Timp de citire : 1 min
Gestionat de asociația RetuRO, care va deveni funcțional din 30 noiembrie 2023 participarea fiind obligatorie pentru toți comercianții și producătorii de băuturi din România. Cu ajutorul acestui proiect, vom putea avea un mediu mai curat și mai verde atingând astfel țintele de colectare și reciclare impuse la nivel european prin noul pachet pentru economie circulară al Uniunii Europene. Sistemul de Garanție-Returnare va impulsiona piața de reciclare din România, oferind cantități semnificative și de calitate de materie primă.
CE PRESUPUNE SGR PENTRU CONSUMATORII FINALI?
ÎNREGISTRARE PE PLATFORMA SGR
ORGANIZAREA UNUI PUNCT DE RETUR PENTRU AMBALAJELE SGR ȘI PREDAREA LOR CĂTRE ADMINISTRATORUL DE SISTEM
Un punct de returnare reprezintă un spațiu dedicat, organizat și gestionat de unul sau mai mulți comercianți în care sunt returnate ambalajele SGR de către consumatorii finali în vederea restituirii garanției. Organizarea unui punct de returnare a ambalajelor SGR depinde de mai mulți factori:
RAPORTAREA ȘI GESTIONAREA AMBALAJELOR SGR
INFORMAREA CLIENȚILOR ÎN MAGAZIN ȘI LA RAFT
Mai multe informații despre procesul de înregistrare: www.returosgr.ro
- Ambalajul are aplicat marcajul care indică apartenența la SGR
- Ambalajul trebuie să fie returnat întreg
- Ambalajul nu trebuie să fie deformat sau degradat
- Ambalajul trebuie să fie golit de conținut
Pe lângă asta, pentru comercianții care optează pentru un punct de returnare manual, RetuRO va oferi un „tarif de gestionare”, care presupune o sumă de bani oferită operatorilor comerciali care predau ambalajele SGR colectate către administratorul SGR.
Metodologia de calcul a tarifului de gestionare pentru comercianți, inclusiv HoReCa va fi stabilită prin Hotărâre de Guvern.