2.1 Autorizație de la Direcția Sanitar-Veterinară (DSV)
Totodată, dosarul DSV trebuie să conțină mai multe documente și contracte încheiate cu firme autorizate, conform cerințelor legale aflate în vigoare:
- Contract neutralizare deșeuri animale tip SNCU;
- Contract pentru colectarea uleiurilor uzate;
- Contract cu o firmă de deratizare și dezinsecție;
- Contract de igienizare pentru separatoarealere de grăsimi sau hidrocarburi (în funcție de caz);
- Declarație de conformitate separator grăsimi și/sau separator de hidrocarburi (în funcție de caz);
- Copii ale diplomelor de absolvire pentru cursuri de igienă autorizate realizate de angajați;
- Copii ale fișelor de aptitudini ale angajaților (se eliberează după ce s-a efectuat medicina muncii);
2.2 Autorizație sanitară de la Direcția de Sănătate Publică (DSP)
Direcția de Sănătate Publică este organul principal de control în ceea ce privește igiena în unitățile de alimentație publică. Documentele necesare sunt:
- Planul de încadrare în zonă, necesar pentru a identifica potențialele surse de contaminare și îmbolnăvire a populației;
- Memoriu tehnic care trebuie să conțină date tehnice despre interiorul și exteriorul clădirii în care se va desfășura activitatea, precum și
- dotările specifice acesteia;
- Cerere tip;
2.3 Autorizație de la Protecția Mediului
Autorizația este necesară doar dacă restaurantul are o capacitate mai mare de 100 de locuri. Actele necesare sunt:
- Fișa de prezentare care trebuie să cuprindă: date generale despre unitate, date specifice domeniului de activitate, sursele de poluanți și protecția factorilor de mediu, gestionarea deșeurilor, a substanțelor și a preparatelor considerate periculoase în cadrul legal actual.
2.4 Autorizație ISU de prevenire și stingere a incendiilor
În vederea prevenirii și gestionării incendiilor, este obligatoriu obținerea Certificatului de Urbanism. Acesta este valabil pe întreaga durată a Certificatului de Urbanism, iar avizul de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) trebuie să fie în concordanță cu această perioadă.
Proiectarea și întocmirea documentelor necesare se realizează exclusiv de către proiectanți autorizați conform legislației în vigoare. Atât documentația scrisă cât și cea desenată, inclusiv scenariul de securitate în caz de incendiu și referatele emise de verificatorii de proiecte atestați, trebuie să fie datate, semnate de mână și ștampilate pe fiecare pagină și planșă de către specialiștii implicați.
2.5 Autorizație de funcționare de la Protecția Muncii
Este emisă de către Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM), iar autorizația de funcționare în ceea ce privește sănătatea în muncă trebuie obținută înainte de a începe activitatea. Prin depunerea unei declarații la Registrul Comerțului, se afirmă sub propria răspundere că activitatea sau activitățile menționate respectă condițiile legale de desfășurare. Prin depunerea unei declarații la Registrul Comerțului, se afirmă, sub proprie răspundere, că activitatea sau activitățile menționate respectă condițiile legale.
Dosarul trebuie să cuprindă:
- Cerere pentru autorizarea desfășurării activității din perspectiva securității și sănătății în muncă;
- Declarație pe propria răspundere din care reiese că activitățile menționate respectă condițiile de funcționare prevăzute de legislația specifică în domeniul securității și sănătății în muncă;
- Copii ale actelor originale de înființare.
2.6 Autorizație de funcționare finală emisă de Primăria locală
După ce ai inclus în dosar toate avizele și autorizațiile menționate mai sus la dosar, trebuie să achiți o taxă anuală în valoarea de 3000-4000 RON, în funcție de suprafața restaurantului.
În primul rând, există mai multe licențe și certificate pe care trebuie să le deții înainte de a putea deschide restaurantul tău pentru public. Două cerințe sunt întotdeauna obligatorii: un certificat de sănătate și o autorizație de restaurant. Alte cerințe ar putea fi necesare în anumite situații, cum ar fi permisele de construcție și o cerere pentru ospitalitatea în aer liber.