Adrian Ariciu, CEO METRO România, promovat la vârful grupului METRO, în funcția de Vice-Președinte Executiv pentru Europa de Est
București, 3 iunie 2024: Adrian Ariciu, CEO al METRO
România din 2020 până în prezent, a fost promovat la vârful grupului METRO și
va deține funcțiile de Vice-Președinte Executiv pentru Europa de Est și Membru
al Comitetului Executiv al Boardului, roluri din care se va implica activ în stabilirea
strategiei regionale a companiei în următorii ani.
Adrian Ariciu este primul executiv român care ocupă o
poziție de top în ierarhia globală a companiei. El va asigura interimatul la
nivel local până la numirea noului CEO al METRO România.
„Sunt onorat să devin Vice-Președinte Executiv al
grupului METRO, o companie în care m-am format profesional și unde am evoluat
treaptă cu treaptă. Ultimii ani au fost incredibil de provocatori și de alerți,
iar ca CEO METRO România am reușit alături de o echipă extraodinară să avem
creșteri ale business-ului într-un context dificil, atat economic, cat și
social. Inovația, excelența și reziliența vor continua să-mi fie călăuze în noile
roluri, unde imi propun să continuu in regiune impactul pozitiv, pentru a ne sprijini clienții, colegi si
furnizorii”, a spus Adrian Ariciu.
În mandatul său la conducerea METRO România, compania
a înregistrat performanțe remarcabile, cu afaceri în creștere double digit în ultimii trei ani, care au propulsat-o în
topul celor mai performante companii din comerțul modern local.
Evoluția afacerilor METRO România a fost generată de
focusul pentru dezvoltarea francizei de proximitate LaDoiPași, care astăzi
numără peste 2300 de magazine, reprezentand cea mai mare comunitate de
antreprenori din țară, de transformarea multicanal a business-ului, cu rol
esential in dezvoltarea industriei Horeca
si comertului traditional si, nu in ultimul rand, de o dezvoltare continua a
capabilitatilor celor 4000 de angajati.
Adrian Ariciu este doctor în economie, cu peste 20 de
ani de experiență în dezvoltarea și implementarea strategiilor de business, în
construirea și în coachingul echipelor din sectorul de comerț, cu preponderență
în industria wholesale. În perioada 2013-2017, din poziția de Chief Commercial
Officer, a contribuit cu succes la transformarea modelului de afaceri METRO
Ucraina. Totodată, a câștigat experiență locală și internațională privind
politicile comerciale, cu focus pe planificarea eficientă a resurselor
relevante activității, precum și pe dezvoltarea business-ului prin deschiderea
de noi unități, având la bază cele mai inovatoare strategii în afaceri si
cele mai eficiente standarde de performanță.