Adrian Ariciu, CEO METRO România, promovat la vârful grupului METRO, în funcția de Vice-Președinte Executiv pentru Europa de Est

București, 3 iunie 2024: Adrian Ariciu, CEO al METRO România din 2020 până în prezent, a fost promovat la vârful grupului METRO și va deține funcțiile de Vice-Președinte Executiv pentru Europa de Est și Membru al Comitetului Executiv al Boardului, roluri din care se va implica activ în stabilirea strategiei regionale a companiei în următorii ani.

Adrian Ariciu este primul executiv român care ocupă o poziție de top în ierarhia globală a companiei. El va asigura interimatul la nivel local până la numirea noului CEO al METRO România.

„Sunt onorat să devin Vice-Președinte Executiv al grupului METRO, o companie în care m-am format profesional și unde am evoluat treaptă cu treaptă. Ultimii ani au fost incredibil de provocatori și de alerți, iar ca CEO METRO România am reușit alături de o echipă extraodinară să avem creșteri ale business-ului într-un context dificil, atat economic, cat și social. Inovația, excelența și reziliența vor continua să-mi fie călăuze în noile roluri, unde imi propun să continuu in regiune impactul pozitiv,  pentru a ne sprijini clienții, colegi si furnizorii”, a spus Adrian Ariciu.

În mandatul său la conducerea METRO România, compania a înregistrat performanțe remarcabile, cu afaceri în creștere double digit  în ultimii trei ani, care au propulsat-o în topul celor mai performante companii din comerțul modern local.

Evoluția afacerilor METRO România a fost generată de focusul pentru dezvoltarea francizei de proximitate LaDoiPași, care astăzi numără peste 2300 de magazine, reprezentand cea mai mare comunitate de antreprenori din țară, de transformarea multicanal a business-ului, cu rol esential in  dezvoltarea industriei Horeca si comertului traditional si, nu in ultimul rand, de o dezvoltare continua a capabilitatilor celor 4000 de angajati.

Adrian Ariciu este doctor în economie, cu peste 20 de ani de experiență în dezvoltarea și implementarea strategiilor de business, în construirea și în coachingul echipelor din sectorul de comerț, cu preponderență în industria wholesale. În perioada 2013-2017, din poziția de Chief Commercial Officer, a contribuit cu succes la transformarea modelului de afaceri METRO Ucraina. Totodată, a câștigat experiență locală și internațională privind politicile comerciale, cu focus pe planificarea eficientă a resurselor relevante activității, precum și pe dezvoltarea business-ului prin deschiderea de noi unități, având la bază cele mai inovatoare strategii  în afaceri si cele mai eficiente standarde de performanță.