Ghid Social Media pentru partenerii METRO

Timp de citire : 10 min
Ghid social media

Industria HoReCa este extrem de competitivă și e important să fii la curent când vine vorba de marketing. Social media este un instrument puternic care te poate ajuta să îți crești prezența online și să atragi noi clienți.

1. IDENTIFICĂ AUDIENȚA

Înainte de a începe să creezi conținut, trebuie să identifici publicul țintă. Noi îți recomandăm să pornești de la aspecte precum vârstă, gen, interese și detalii despre zona demografică. Trebuie menționat că aceste date diferă în funcție de platformă, deci e bine să ții cont de acest aspect când vrei să creezi o strategie de marketing. Pornind de aici, te asiguri că ideile tale ajung unde trebuie și își îndeplinesc eficient scopul.

2. ALEGE PLATFORMELE DE SOCIAL MEDIA POTRIVITE

În momentul de față există numeroase platforme de socializare disponibile, dar nu toate sunt potrivite pentru afacerile HoReCa.  Instagram, Facebook, Tik-Tok și Pinterest sunt platforme populare în industrie pe care le poți folosi cu ușurință. Ca să îți facem munca mai ușoară, am pregătit un scurt ghid ca să știi care sunt cele mai bune practici pentru fiecare platformă în parte:

3. CONȚINUT DE CALITATE

Când ne referim la conținut de calitate, vorbim despre fotografii, clipuri video sau chiar live-uri attractive și ușor de împărtășit cu audiența. De la fotografii cu preparate, clipuri cu rețete sau imagini din culisele restaurantului, toate acestea reprezintă metode prin care afacerea ta devine cunoscută și prinde o voce pe rețelele de socializare.
Sfatul nostru este să folosești cu fiecare ocazie imagini și videoclipuri de înaltă calitate, care să pună în valoare brandul și care să-l facă să iasă în evidență.

4. INTERACȚIONEAZĂ CU AUDIENȚA

Trebuie să fim mereu consțienți de faptul că social media este un canal de comunicare cu două sensuri. Un aspect fundamental pentru o prezentă relevantă pe rețele este să interacționezi cu audiența. De la răspunsuri rapide la comentarii și mesaje, la conținut cu care audiența poate interacționa precum giveaway-uri sau story-uri interactive, toate aceste metode te pot ajuta să fii cu un pas în fața altor branduri din industrie și îți formează o audiență loială.

5. ANUNȚURI PLĂTITE

Anunțurile plătite te ajută să-ți promovezi afacerea și serviciile, prin contactarea unui public mai larg, care poate fi interesat de afacerea ta. Fiecare platformă menționată mai sus are un serviciu de anunțuri dezvoltat pe criterii bine-stabilite, precum vârstă, interese, gen, zonă demografică și multe altele. De la preparate, la evenimente și oferte, acestă metodă te poate ajuta să-ți scalezi afacerea spre următorul nivel.

6. IMPORTANȚA STORY-URILOR

Instagram și Facebook Stories sunt o modalitate excelentă de a ilustra pesonalitatea brandului și de a crea, în aceali timp, conținut atractiv și real. Folosește story-urile pentru a împărtăși imagini din culisele afacerii, noi feluri de mâncare sau chiar pentru a oferi promoții exclusive.

7. PROMOȚII ȘI OFERTE

Folosește canalele de socializare pentru a oferi promoții și oferte exclusive pentru cei care urmăresc afacerea ta. Aceste promoții pot include reduceri, invitații la evenimente sau oferte speciale. Acest lucru îți va crește audiența și mai mult ca sigur că oamenii vor profita și îți vor vizita afacerea.

8. MONITORIZARE CONSTANTĂ

Utilizează instrumente de analiză a datelor pentru a monitoriza constant performanța conturilor de social media. Urmărește parametrii precum creșterea numărului de urmăritori, rata de engagement și traficul pe site site. Utilizând aceste date poți ajusta conținutul și te asiguri că obții cele mai bune rezultate.

2. ALEGE PLATFORMELE DE SOCIAL MEDIA POTRIVITE

Diferite platforme de Social Media
În momentul de față există numeroase platforme de socializare disponibile, dar nu toate sunt potrivite pentru afacerile HoReCa.  Instagram, Facebook, Tik-Tok și Pinterest sunt platforme populare în industrie pe care le poți folosi cu ușurință. Ca să îți facem munca mai ușoară, am pregătit un scurt ghid ca să știi care sunt cele mai bune practici pentru fiecare platformă în parte:
Descarcă ghidul

3. CONȚINUT DE CALITATE

Când ne referim la conținut de calitate, vorbim despre fotografii, clipuri video sau chiar live-uri attractive și ușor de împărtășit cu audiența. De la fotografii cu preparate, clipuri cu rețete sau imagini din culisele restaurantului, toate acestea reprezintă metode prin care afacerea ta devine cunoscută și prinde o voce pe rețelele de socializare.
Sfatul nostru este să folosești cu fiecare ocazie imagini și videoclipuri de înaltă calitate, care să pună în valoare brandul și care să-l facă să iasă în evidență.

4. INTERACȚIONEAZĂ CU AUDIENȚA

Interacțiune social media
Trebuie să fim mereu consțienți de faptul că social media este un canal de comunicare cu două sensuri. Un aspect fundamental pentru o prezentă relevantă pe rețele este să interacționezi cu audiența. De la răspunsuri rapide la comentarii și mesaje, la conținut cu care audiența poate interacționa precum giveaway-uri sau story-uri interactive, toate aceste metode te pot ajuta să fii cu un pas în fața altor branduri din industrie și îți formează o audiență loială.

5. ANUNȚURI PLĂTITE

Anunțuri plătite pe social media
Anunțurile plătite te ajută să-ți promovezi afacerea și serviciile, prin contactarea unui public mai larg, care poate fi interesat de afacerea ta. Fiecare platformă menționată mai sus are un serviciu de anunțuri dezvoltat pe criterii bine-stabilite, precum vârstă, interese, gen, zonă demografică și multe altele. De la preparate, la evenimente și oferte, acestă metodă te poate ajuta să-ți scalezi afacerea spre următorul nivel.

6. IMPORTANȚA STORY-URILOR

Instagram și Facebook Stories sunt o modalitate excelentă de a ilustra pesonalitatea brandului și de a crea, în aceali timp, conținut atractiv și real. Folosește story-urile pentru a împărtăși imagini din culisele afacerii, noi feluri de mâncare sau chiar pentru a oferi promoții exclusive.

7. PROMOȚII ȘI OFERTE

Folosește canalele de socializare pentru a oferi promoții și oferte exclusive pentru cei care urmăresc afacerea ta. Aceste promoții pot include reduceri, invitații la evenimente sau oferte speciale. Acest lucru îți va crește audiența și mai mult ca sigur că oamenii vor profita și îți vor vizita afacerea.

8. MONITORIZARE CONSTANTĂ

Monitorizare constantă
Utilizează instrumente de analiză a datelor pentru a monitoriza constant performanța conturilor de social media. Urmărește parametrii precum creșterea numărului de urmăritori, rata de engagement și traficul pe site site. Utilizând aceste date poți ajusta conținutul și te asiguri că obții cele mai bune rezultate.